::Followers::

Set Kesuburan Shaklee

assalamualaikum semua...
 
Pagi ni bersemangat waja..terasa jari jemari utk mengupdate blog plak..almaklum la dah lame rasanye xbuat entry baru..kebetulan hari ni ada masa terluang sikit utk mengupdate entry baru..
 
Mungkin ada diantara reader2 blog kt sini sudah mengetahui akan kesihatan Gee yang tidak menentu..ditambah pula kekangan waktu terhad, banyak masa dihabiskan di pejabat.
 
ok, hari ini rasa tergerak naluri untuk bercerita serba sedikit pengalaman selepas tempoh 6 bulan suntikan Lucrin. Alhamdullilah, tempoh 6 bulan tu sudah pun tamat, sekarang ni sedang melalui fasa ke-2 pulak untuk cuba pregnant. Semalam 28hb Gee dinasihatkan oleh doctor untuk buat blood test untuk melihat tahap progesterone. Salah satu kelemahan doctor government hospital ni dorang ni tak explain terperinci kan??kekadang tu rasa give up pun ada even dalam 1 bulan tu lebih dari 2x check up dekat hospital..but result still 'nothing'. Gee tak tau prosedur dorang ni macam mane. I mean atleast bagitau la problem Gee secara detail. Boleh la kita cuba alternative lain kan..
 
sebelum tu, ada x sesape kt sini pernah mengambil suntikan Lucrin utk tempoh 6 bulan..and then Gee nak tanya korang after temboh lucrin tu period korang regular tak?? sila bagi komen ye..
 
Dalam tempoh 6 bulan tu Gee banyak mengambil supplement GLA, ESP, E & B complex dari produk Shaklee..sebabnye kenapa Gee memilih supplement ni??sebabnye after surgery last year tahap progesterone Gee makin stabil..sebelum tu banyak jugak supplement berasaskan herba Gee consume,termasuk la 4life, herbalife, and banyak lagi lah..ribuan ringgit dihabiskan untuk cuba elakkan cyst tu makin membesar..lastly, terpaksa jalani surgery untuk membuang ketumbuhan tu supaya tidak merebak makin teruk..mybe produk2 ni tak sesuai dengan kondisi badan Gee,,so, Gee cuba mengambil set kesuburan Shaklee..
 
Set Kesuburan Shaklee :
 
 
 
ESP, GLA, E, B complex & Zinc
 
Fungsi ESP :
Ia adalah protein lengkap yang mengandungi 9 asid amino yang sangat tinggi nilainya dalam pembentukan sel. Protein ialah makanan asas kepada sel. Sel yang sihat akan memudahkan proses yang berkaitan persenyawaan, perlekatan telur dan lain-lain. ESP merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semula jadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting.
 
GLA :
Gamma Linolenic Acid (GLA) adalah sejenis asid lemak Omega 6. Fungsi GLA untuk wanita adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.. Seperti yg kita sedia maklum, kitaran haid yg stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur di mana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan. GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi dimana ia memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian di mana ovum menanti untuk disenyawakan. Cecair mukus yg subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari, seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi berlaku walaupun suami dan isteri tidak bersama dlm jangkawaktu tersebut. Membantu meningkatkan kesuburan dan melegakan PMS (sindrom pra-haid)
 
Vitalea :
 
Mengandungi 28 vitamin dan mineral yg diperlukan oleh tubuh badan. Pengambilan Vita-lea sebiji sehari boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh. Isteri perlu melengkapkan keshitan diri dengan mengambil multivitamin ini.
 
Vitamin C :
Bertindak sebagai anti-oksidan seperti Vitamin E.
 
B complex :
Lengkap dengan vitamin B6 (13.5mg) , B12 (40.5mcg) and asid folik (200mcg). Pengambilan asid folik bersama-sama dengan kehadiran B6 dan B12 amatlah disarankan bagi mengelakkan anemia yang boleh menyebabkan masalah kesuburan serta mengurankan risiko kecacatan janin dan kecacatan tiub neural.
Zinc :
Zink digunakan untuk kesuburan bagi wanita kerana zink akan melindungi sperma dan melawan bakteria dalam vagina
 
 
p/s : supplement Shaklee hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi factor utama kesuburan, sesungguhnya rezeki itu di tangan Allah swt. Kita hanya merancang tapi Allah swt yg sebaik2 menentukan.
 
 
ID : 1065002 (Norziana)
SMS, whatsapp 019-2270615

 

No comments: